הונג קונג ללא הפסקה

ככל שאנחנו מתקדמים בטיול שלנו אני מרגישה את ההתרגשות שמגיעה כל פעם לפני מעבר למקום חדש. כמו ילדה קטנה אני קמה בבוקר הטיסה מחוייכת, קופצנית ומציקה גם כשלא ישנתי יותר מ4 שעות בלילה. המעבר בין עולמות הזה הוא מטורף ומדיר שינה מעיניי, זה מדהים אותי שבטיסה של כמה שעות בודדות אפשר להגיע לצד אחר בעולם שבו הכל נראה, נשמע ומתנהל אחרת.
חברה שלי אמרה לי לפני הטיסה שבדימיון שלה הונג קונג מזכירה את הסרט מטריקס, לא רחוק ממה שאני דימיינתי. אבל די רחוק מהמציאות.
האיזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין.
היחס בין השקל לדולר ההונג קונגי הוא 1 שקל = 2.23 דולר הונג קונגי
תאריך טיול: 15-18.4.2018
טיסה של שעתיים וחצי ממנילה שבפיליפינים (למעבר לפוסט פיליפינים לחצו כאן) לקחה אותנו ישירות לשדה התעופה המרשים של הונג קונג, גדול בקנה מידה שמאוד קשה להבין ואולי מה שיעזור לי יהיה לומר לכם שעלינו על רכבת כדי להגיע לדלפקי ההגירה. מדרגות נעות שלא רוצות להיגמר והרבה אנשים עייפים מהמסע בתוך השדה.
מתלהבים מהשלטים בסינית ומכל המלוכסנים ירדנו לתחנת המוניות הכי מגניבה שראיתם, שמחולקת לשלושה מסלולים ובכל אחד מהם מוניות ישנות בצבע שונה שכל צבע יקח אתכם לאיזור אחר בעיר.
כבר כשהגענו למלון ושילמנו לנהג נחתה עלינו ההבנה שהמחירים כאן שונים ממה שהתרגלנו קודם לכן.
הונג קונג יקרה למדי חשוב לציין, ביחס למזרח המוכר לכולם כאן מדובר במשהו קצת שונה שצריך להיות ערוכים אליו.

הגענו לחצי האי קולון ומשם לשכונה מרכזית שנקראת  Tsim sha tzui  שנמצאת במרחק הליכה של 3 דקות מהרכבת התחתית,
מבית דואר גדול ומעשרות אם לא מאות מסעדות, ברים וחנויות שפזורות בכל פינה.
לשלושת הימים הקצרים שלנו הזמנו חדר פינתי (תמיד הכי שווה) ב– HOTEL PANORAMA.
חדר כיפי עם נוף מדהים לעיר שנפרס על חלון קיר  מחדר השינה ועד חדר המקלחת, 2 מיטות בגודל קווין סייז ואווירה טובה

מחיר ללילה: 863 דולר הונגקונגי (110$), להזמנת חדר במלון דרך Booking.com לחצו כאן.

כשיוצאים מהחדר?

הונג קונג היא עיר ללא הפסקה אמיתית, תשכחו מתל אביב לרגע ותדמיינו יותר לכיוון של ניו יורק.
24 שעות של אין סוף התרחשויות, ממאות מרכזי קניות מטורפים ועד מסעדות בכל סגנון שרק תוכלו להעלות על הדעת, ברים רועשים,אנשי עסקים שרצים ממקום למקום בחליפות ומעברי חציה שיוכלו להעביר גם עדר פילים אם הם ירצו להגיע.
העיר הזאת לא נעצרת לרגע והתחושה בה היא עוצמתית כל כך שקשה לתאר,גורדי השחקים שיכולים בקלות לגרום לצוואר תפוס, כמויות האנשים שלבושים כל אחד בצבע ושילטי הניאון שמנצנצים מכל פינה הופכים את החוויה למשהו שלא הכרתי קודם וגרמו רק לרצות עוד..

את היום הראשון שלנו בעיר שהתחיל רק בסביבות השעה 21:00 העברנו בשיטוט ברחובות שהתגלה כפעילות שיכולה לא להסתיים לעולם.
רעבים, עייפים ומוזנחים מהדרך חיפשנו אוכל עם נוף טוב על אחד מגורדי השחקים באזור, לאחר המלצה שקיבלנו הגענו ל-מסעדה בשם AQUAשנמצאת בקומה ה-40  של מגדל מהמם.
מקום מרשים שבנוי בצורה שבה הקיר החיצוני הוא חלון ענק  וכל שאר הקירות הם מראות שמייצרות תחושת גודל מטורפת. יותר חשוב מזה נוצר במקום מעין 360 מעלות של נוף שלגמרי מונעים ריבים בסגנון מי ישב עם הגב לחלון. המסעדה עצמה ברמה גבוה מאוד ואם אתם מגיעים אליה תתלבשו בהתאם וכמובן שתכינו את הארנק.
הארוחה עלתה לנו 1,000 $HK (127$).
מה היא כללה ? פיצה,מנה ראשונה ויין.

למחרת פנינו את כל היום לשופינג שמטרתו הייתה להחליף את כל המלתחה הקיצית נטולת הבד שלנו בבגדים קצת יותר ראויים. ההמלצות באינטרנט על מרכזי הקניות לא נגמרו ובחרנו להתחיל                 ב Citygate Outlet שנמצא ליד שדה התעופה ובנסיעה של 35 דקות קלילות ברכבת הגענו ממש עד הכניסה. שלוש קומות של שמות גדולים כמו נייק, פומה, קולומביה,קלווין קליין, מייקל קורס, ראלף לורן, טומי ועוד ועוד מוכרים וטוביםהאווטלט עצמו אומנם מתפאר בהמון חנויות אבל הסחורה בהן הייתה קצת מאכזבת
לטעמנו והמחירים לא כאלה אטרקטיבים.
ColumbusTip
אם אתם כבר שם בקרו במסעדה האיטלקית שנמצאת בקומה האחרונה.
עייפים אך מרוצים חזרנו לחדר, זרקנו את השקיות ורצנו כדי להספיק למופע אור קולי. המופע מתקיים על נוף של 45 גורדי שחקים שנמצאים מעבר לנהר ולטיילת של צ'ים שה צוי, אטקציה שעל פי הדיבורים בשטח הייתה אמורה להיות מרגשת ומרשימה. בפועל זה לא היה כזה מגניב אבל איזה יופי שהעריכה יכולה לתקן הכל.

את היום השלישי התחלנו במעבר לאי המרכזי "Hong Kong" שנמצא במרחק של 5 דק' במעבורת שאותה לוקחים מאזור הטיילת של צים שה צוי. אנחנו העדפנו ישר להגיע לאי אבל עוד אופציה מעניינת היא לעלות על מעבורת גדולה שעושה סיבוב בנמל ומאפשרת תצפית טובה על כל הבניינים.
לאחר שהגענו העברנו שעתיים בהליכה נמרצת בנסיון להספיק לראות כמה שיותר, הצד הזה של הונג קונג הוא גם מרכז עסקים שאסור לפספס. כולם הולכים במהירות ממקום למקום, לבושים בגדי מעצבים ולא עוזבים את הנייד ולו לרגע. בתי הקפה עמוסים בארוחות צהריים שמספקות מקום טוב ללחיצות ידיים וחתימות על צ'קים והאווירה כולה פשוט גורמת לכם לרצות להיות חלק מכל זה.
Victoria peak
נקודת תצפית גבוה מאוד שנותנת מבט ישיר על כל האי המטורף הזה שנקרא הונג קונג. אנחנו הגענו ביום אפרורי בלשון המעטה מה שהפך את החוויה לפחות מרשימה אבל עדיין מהממתההגעה לנקודת התצפית היא באמצעות רכבת אדומה בעלת קרון בודד שפועלת כבר יותר ממאה שנים ועושה את דרכה למעלה ההר בזווית מאוד חדה שמזכירה קצת את הקומבה בסופרלנד. כל החוויה הזאת מסתכמת בתור ארוך מאוד
שנע במהירות יחסית ובמחיר של 100 דולר הונגקונגי (12$) שכולל עליה לקומה האחרונה של הקניון שממנה אפשר לראות את הנוף האגדי שלשמו התכנסנו

ככה עברו להם שלושה ימים מופלאים בעיר מופלאה שבאמת חובה להכיר
למחרת התייצבנו עם המזוודות בשעה 06:30 בבוקר ברציף הרכבת שפונה לכיוון גואנגז'ו, סין .